Sunday, August 18, 2013

kesme aşı çorbası......



kesme asi corbasi 1


çorbanın tarifini


kars - oklava ev yemeklerinden istedim - verdiler


kaz suyu ile pişirmişlerdi ve nefis olmuştu


tavuk suyu kullandım -  kuru reyhan kullanmanızı özellikle tavsiye ediyorum


 malzemeler


- 1 su bardağı yeşil mercimek (haşlanmış)


- 1 adet orta büyüklükte kuru soğan (yemeklik çok ince doğranmış)


- 1 adet patates ( küçük küpler halinde doğranmış)


- 1 çorba kaşığı  domates salçası


- 1/2 su bardağı erişte


- 1 çay bardağı nohut ( haşlanmış)


- 2 çorba kaşığı zeytinyağı


- 1 çorba kaşığı tereyağı


- 8 bardak kaynar su veya tavuk suyu


- kurutulmuş reyhan


- tuz - karabiber


hazırlanması


- yeşil mercimeği 15 dakika bol suda  haşladım - süzdüm -  kenara ayırdım


- haşlanmış nohutların kabuklarını temizledim


- orta büyüklükte bir tencereye tereyağı ve zeytinyağını koydum


- yemeklik doğradığım soğanları tencereye ilave ettim - pembeleşinceye  kadar kavurdum


- patatesi ilave ettim 5 dakika soğanlarla birlikte pişirdim


- domates salçasını ilave ettim - karıştırdım


- sıcak suyu ilave ettim


- haşlanmış nohutları - haşlanmış yeşil mercimeği ilave ettim - kaynamaya başladığında erişteleri ilave ettim


- tuz - karabiber ilave ettim


- erişteler pişene kadar kaynattım


- kuru reyhanı ilave ettim - sıcak servis ettim


No comments:

Post a Comment