Thursday, August 8, 2013

karnabahar çorbası.....


karnabahar corbasi 1

çorbaları biraz pütürlü seviyorum

diğer türlü biraz mama gibi geliyor

özellikle içine süt konulan tarifler

evde tavuksuyu yoktu bir tane tavuk bulyon ilave ettim

malzemeler

- 1000 gr karnabahar

- 200 ml süt

- 1 adet orta büyüklükte soğan

- 2 adet orta büyüklükte patates

- su/tavuk suyu

- tuz - karabiber

- zeytinyağı

üstü için malzeme

- 50 gr tulum peynir

- 50 gr eski kaşar

- 5 gr kimyon tohumu

- ince doğranmış maydanoz

hazırlanması

- karnabaharların sap kısımlarını kesip attım tuzlu suda haşladım(ezilecek kadar yumuşak olmayacak)

- soğanı yemeklik doğradım yağda soteledim

- patateslerin kabuklarını soydum küp küp doğradım soğana ekledim 5 dakika birlikte pişirdim

- haşlanmış karnabaharları - suyu - sütü ekledim

tencerenin kapağı açık olarak patates yumuşayana kadar pişirdim

- el blenderinden geçirdim(çok az) tuzunu karabiberini ayarladım

- kimyon tohumlarını teflon tavada az kavurdum - havanda dövdüm

- peynirleri rendeledim

- maydanozu ince doğradım

- çorbanın üstüne sırası ile rende peynirleri - kimyon tohumunu - maydanozları serpiştirerek servis ettim

No comments:

Post a Comment