Tuesday, August 6, 2013

Kabaklı Havuçlu Çorba...



kabakli havuclu corba 1



Havalar çok ısındı ama ben sürekli sıcak çorba pişiriyorum. Oğlum hafif bir grip geçirince, sebze de yemek istemeyince, çareyi çorbalara katmak da buluyorum. Çok şükür hastalığı ilerlemeden iyileşti. Bu çorba da tamamen evde olan sebzelerle yapıldı, tadını da ben çok beğendim. Oğlun yedimi derseniz, İştahsızlığından dolayı binbir oyunla yedirdim. Haydi oyunumu da söyleyeyim :) Tolga adında bir oyuncağımız var bizim. Traş bıçağının da bıçağı çıkarılmış, traş sabunu sıkılmış ve Ayberk beyimiz Tolga'yı traş ederken, yani transa geçmek üzereyken :) yedirdim. Bugüne kadar yaptığım oyunları yazsam herhalde oyunun gerçekten sınırsız olduğu bir daha kanıtlanabilir. Edebiyat da olduğu gibi, giriş acıkması, gelişme oyun, sonuç yine ben kazandım :)


Malzemeler:


2 büyük boy havuç


2 kabak


1,5 litre su ( yarı yarıya et suyu konulabilir)


1 et bulyon


1 çorba kaşığı tereyağ ve 2 çorba kaşığı kadar sıvıyağ


Tuz, karabiber


Terbiyesi;


2 yumurta sarısı


2 çorba kaşığı un


1 su bardağı süt


Yapılışı: Kabak ve havuçlar rendenin ince yeriyle rendelenir. Tencerede tereyağ ve sıvıyağ ile birlikte sotelenir. Sıcak su ve et bulyon eklenir, havuç ve kabaklar pişince ( zaten ince rendelendiği için çok kısa sürede pişiyor) Terbiyesi hazırlanır. Çorbadan biraz terbiyeye eklenerek ılındırılır ve çorbaya hızlıca karıştırılarak eklenir. Tuzu ve karabiberi de eklenerek 1-2 dakika sonra ocaktan alınır. Afiyet olsun.


No comments:

Post a Comment