Sunday, August 4, 2013

Ispanak Kökü Çorbası



ispanak koku corbasi 1

Tarif uzun zamandır bekliyor sırasını.

Bugün yemek grubumuzda Sevgili Özlem / Janjanlı

Ispanak Koku Çorbası tarifi vermiş blog unda ,bundan bahsetti, eh dedim o halde bende vereyim komşu olayım Özlem’ in çorbasına:)

Özlem iyiki yazdın, yoksa daha cok bekleyecekti bu tarif sırasını:)

Bu tarifi yemekbiz mail grubumuzdan arkadaşım Sevgi A. vermişti...Eskiden ıspanak yemeği yaparken köklerini sadece salata yapardım şimdi bir gün salatasını , bir gün de çorbasını ispanak koku corbasi 2yapıyorum...

Ben sadece ekleme olarak un ilave ettim ve tarifi aşağıya ölçülü yazarak temize çektim...Siz çorbayı sevdiğiniz yoğunluğa ( koyuluğa ) göre ayarlayabilirsiniz..Ben biraz koyu olmasını seviyorum bu sebeple un ilave ettim.Ama tereyağı gezdirdikten sonra da çok lezzetli oluyor..



Resim çok net değil, yağmurlu hava çekmiştim. Flaşsız bu kadar çıktı ?


Teşekkür ederim Sevgi.....

Malzemeler
· Yarım kg. Ispanak Kökü

· 1 avuç pirinç

· 6 bardak Et suyu

· 1 su bardağı yoğurt

· 2 yumurta sarısı

· 1 tepeleme yemek kaşığı un ( isterseniz )

Yapılışı

1. Bir tencereye az pirinç ve et suyu konur,

2. Pirinçler dökülene kadar haşlanır

3. Önceden yarıdan kesilmiş ıspanak kökleri tencereye atılır (hemen piştiği için fazla bekletilmemeli)

4. Diğer tarafta yoğurtla 2 yumurta sarısını ve unu karıştırın çorbadan bir kepçe alıp terbiyeyi ılıtın ve yavaşça, alıştırarak çorbaya katın

5. Çorba kaynama derecesine geldiğinde ocaktan alın. (Kaynatılırsa yoğurt kesilir.)

6. Üzerine kızdırılmış biberli tereyağı gezdirilir.

Afiyet Olsun,

Figen



Kökleri çok iyi yıkamanız gerekli , ben 15 dk. kadar suda bekletiyorum iyice yıkadıktan sonra..



No comments:

Post a Comment