Tuesday, August 13, 2013

Havuç Çorbası



havuc corbasi 1Kışın son günlerinin sıcak çorbalarından birisi de Havuç Çorbası. Yiğit çok fazla çorba içmeyi tercih etmez, en çok sevdiği çorbalar Şehriyeli Tavuk Suyuna Çorba ve Erişteli Yeşil Mercimek Çorbasıdır. Ben inatla değişik çorbalar yapıp oğluma içirmeye çalışıyorum. Özellikle sebzeli ve sütlü çorbaları daha sık yapmaya çalışıyorum. Kızdırılmış tereyağda çorbaya ayrı lezzet veriyor.





Havuç Çorbası




3 orta boy havuç


1 orta boy patates


1 orta boy soğan


3 yemek kaşığı zeytinyağ


800 ml et suyu (tavuk suyu ya da su)


200 ml süt



Üzerine tereyağ ve pul biber



  • Sebzeleri küçük küçük doğrayıp zeytinyağında hafif kavurun.

  • Et suyunu ilave edip sebzeler yumuşayana kadar pişirin. (Ben hem çabuk hem de sağlıklı olması açısından düdüklü tencerede pişirmeyi tercih ediyorum.)

  • Sebzeler pişince sütü azar azar ilave ederek el blenderı ile pütürsüz hale gelene kadar çırpın.

  • Servisden hemen önce 1-2 yemek kaşığı tereyağında 1 çay kaşığı pul biberi kızdıp çorbanın üzerine gezdirin.


Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment