Monday, August 12, 2013

HASTA ÇORBASI VE BAZI BAZI...



hasta corbasi ve bazi bazi 1


Çoğu zaman istanbulda yaşamak istemiyorum, çok kalabalık fazlayız bu güzelim şehire, toplayıp tası tarağı gitsem diyorum, başka yerlere mesela bodruma yada avşa adasına sanki orada yaşasam hiç tasam olmaz gibi geliyor nedense,hani araba ile tatile gidersiniz de böyle küçücük yerlerde ki evlere hayran kalırsınız oralarda yaşayanlarda bana dertsiz gelir büyük şehrin çilesini çekmezler diye,sanılmasın ki istanbulu sevmiyorum ben bu şehire aşığım resmen belkide çok sevdiğimden çok zarar görmesine dayanamıyorum...örneklemek gerekirse çilelerden birini dün dedik hadi değişiklik olsun üsküdarda ki  yeni açılan filizler köftecisine gidelim, tuzlada ki yerine gitmişliğimiz çoktu, sonuç ne oldu dersiniz 4 te evden çıkıp 7de eve dönüp elimizde dominostan alınan pizzalarla evimizde karnımızı doyurduk,sebebin uzun uzun anlatıp tekrar sinirlenmiyeyim..işte bu çile değilde nedir? yazık benim güzel şehirime.......




Aslında haftaya tatlı bir tarifle başlamak isterdim ama mümkün olmadı bizde hastalık devam ediyor,annem de çok hastalandı bize katıldı,bu çorbada onun için yapıldı.




malzemeler



  • 50 gr. tereyağ


  • 1 yemek kaşığı salça


  • 1 su bardağı  melemenlik (yazın hazırlanan domateslerden)


  • 6 su bardağı su


  • 1 tatlı kaşığı nane


  • 1 çay bardağı tel şehriye


  • tuz



yapılışı




  • tencere içine alınan yağ eritilir,melemenlik ve salçası ve nanesi ilave edilip bir kaç dakika kavrulur.


  • suyu eklenip kaynamaya bırakılır.


  • kaynadıktan sonra şehriyesi ve tuzu eklenip kısık ateşte pişmeye bırakılır.


  • 5-10 dakika kadar sonra altı kapatılır.


















Yaşayabilsek ne güzel olurdu!!!kar yağmış hali ile de bir başka güzel olmuş benim çocukluğumun geçtiği avşa adam....


















No comments:

Post a Comment