Monday, August 12, 2013

Çorbasız olmaz!--Çorba Etkinliği/32


Tam benlik bir etkinlik!

Demiştim bu etkinliği görünce bir sürü fikir gelmişti aklıma,bir yandanda nasıl olur diye düşündüm.

Öncelikle benim için süper bir etkinliğin sahibi olan Lama’ya teşekkürlerimi iletiyorum ve kolaylıklar diliyorum.

Açıkçası çorbalar genelde annemden sorulur ama genede onları fotoğraflamaya bile bazen vaktim olmuyor,unutuyorum yorgunluktan.

Yöresel bir çorbada niyetimde vardı ama bir türlü olmadı fotoğraflamam neyse başka sefere kısmet diyelim..

Ve bu 2 güzel çorbaya girizgah yapalım.

Açıkçası bir tanesi benim bir aralar yanına bile yanaşmak istemediğim(lezzeti güzel,mesafenin nedeni maydonozdu:)) ama şimdi yavaş yavaş ısındığım bir çeşit,diğeri ise annem(tarifi dergiden alıp)yaptığından beri favorim.

Açıkçası o dergiden bir sürü tarif dikkatimi çekti ama bu çorba gözümden kaçmış.

Neyse Sözü uzatmadan tariflere geçeyim hemen..


Ispanak sapı çorbası:

Malzemeler:

Yarım kilo ıspanak sapı

2 adet patates

2 adet havuç

1 adet kuru soğan

1 çorba kaşığı salça

1 çorba kaşığı margarin(annem tereyağ kullanmış)

4-5 su bardağı sıcak su

1 adet limonun suyu

4 adet sarımsak

Tuz,nane

Yapılışı:

Ispanak saplarını iyice yıkayıp ince ince kıyın.

Patates ve havusu temizleyip,küp küp doğrayın.

Soğanı doğrayıp,bir tencerede salça ve margarinle beraber kavurun.

Üzerine doğranmış patates ve havucu ekleyin.

Hemen ardından 4-5 bardak sıcak su katıp,5 dakika sabzeleri haşlayın.

Tuzunu ayarlayın.

Sonrasında ıspanak saplarını ekleyip,10 dakika daha pişmeye bırakın.

Servis yapmadan önce,sarımsağı dövüp limon suyu ve nane ile karıştırın ve çorbaya ilave edin.Sıcak servis yapın.

**ıspanak sapı çorbası tarifi,sofra dergisinden alınmıştır.


Maydonoz çorbası:

Malzemeler:

2 bağ maydonoz

Bir adet soğan

1 çay bardağı bulgur

2 kaşık tereyağı

Sıvıyağ

1 Limon

Pulbiber

Tuz

su

Yapılışı:

Soğanı yağla kavurun.

Pembeleşince biberi de atın,sonra istediğiniz ölçüde(annemin deyimiyle göz kararı)suyu koyun.

Su kaynadıktan sonra doğranmış maydonozunuzu de ekleyin,maydonoz piştikten sonra bulgurunuzu da içine atın.

Bulgurla birlikte 1-2 taşım kaynattıktan sonra tuzunuzu ve limon suyunuzu ekleyin.

Bir taşım daha kaynatıp ocaktan alın.

Not:kemik suyuylada yapılabiliyormuş,annemin tavsiyesi.



No comments:

Post a Comment