Tuesday, August 20, 2013

Corbalar.



Havuclu,patatesli,sehriye corbasi.

tarafından karakazan


Suanda disarida bir kar yagiyor ki sormayin gitsin corbalar 1 bilgisayarda acikti aslinda tarif yayinlamaya niyetim yoktu,amma velakin ortami bulunca kacirmayayim dedim.Kar ve icimizi isitacak sicacik bir corba iyi gider diye düsündüm,bu corbayi uzun zaman önce yapmistim.Hani hep derim benim kücük kizim corba hastasi diye, onun (bizim) icin yaptigim bir corbaydi bu.Icinde malzeme bol vitaminli olunca doyurucu bir corbaydi nefisti,denemek isteyenlere tavsiyem.Hele evinizde corba hastasi bir miniginiz varsa. corbalar 1

corbalar 3

MALZEMELER:


  • Bir orta boy patates ve bir orta havuc.

  • Bir cay bardagi arpa sehriye.

  • Yeterince su.

  • Tuz,siviyag,kurunane,karabiber,kimyon.

  • Üzerine maydanoz.

  • Bir corba kasigi karisik salca bir corba kasigi un.

Yapilisi:

Patates ve havuc küp,küp dogranir.Siviyag tencereye konur un ve salca kavrulur üzerine su ilave edilir.(su soguk olsun cünkü un topaklanir sicak su olursa)Kaynayan suyun icine havuc,patates,ve sehriye eklenir karistirilarak pisene kadar kaynatilir.Pisen corbanin ilk sicakligi cikinca dogranan maydanoz eklenir(istenirse serviste koyabilirsiniz). Afiyetle yenir. corbalar 4



BENIM UYDURDUKLARIM CORBALAR


5 Yorumlar »





Kas9


Düzenle




Havuclu kabak corbasi.

tarafından karakazan

Sonbaharin bu soguk günlerin de insan icini istacak bir corba ariyor,benim kücük kizda tam bir corbaci sebzeyi sade yemegini yapinca yemezler ama corba icinde bayila,bayila yerler.Bu corba da tam kis icin birebir icinde ki vitaminler cok,sesli ve sessiz harfleri icine almis vitamin bakimindan corbalar 5 a,b,c,d,e böyle devam ediyor. corbalar 4

Bakalim neler varmis. Herkese hayirli cumalar diliyorum.

corbalar 7

MALZEMELER:


  • Bir adet orta boy kabak.

  • Bir adet havuc.

  • Bes bardak su (bir bardagi et veya tavuk suyu)

  • Bir yumurtanin sarisi.

  • Bir su bardagi yogurt.

  • Iki corba kasigi un.

  • Tuz, siviyag, bir kac dal dereotu,limon.

Yapilisi:

Kabak rendelenir suyu s1k1l1r,havuc rendelenir.Tencereye siviyag konur kabak ve havuclar devamli karistirilarak yumusayana kadar kavrulur.Sicak su ilave edilir,kaynamaya birakilir. Diger yandan terbiyesi hazirlanir,yogurt,un,yarin limon suyu ve yumurtanin sarisi tel cirpicakla iyice cirpilir.Kaynayan corbayadan sicak su alinir ki;yogurt isinsin diye (direk dökersek yogurt kesilir) ilinan karisim yavas,yavas corbaya eklenir.Kaynamaya birakilir(eger koyu olduysa su ilavesi yapilir).Pisen corbanin ilk sicakligi cikinca tuz eklenir.Servisten önce dereotu dogranir,servise hazirdir.Afiyet Sifa olsun…



BENIM UYDURDUKLARIM CORBALAR RAMAZAN TARIFLERI


6 Yorumlar »






Tem20


Düzenle




Bugdayli yogurt corbasi.

tarafından karakazan

Bütün Müslüman aleminin Ramazani mübarek olsun diyorum ve yeni tariflerle acilis yapiyorum.Allah yaptigimiz iyi amellerimizi en yüce katinda kabul etsin,hayir dileklerimizi mübarek bu Ramazan hürmetine versin insAllah.Her nerede zalimlerin zülmü altinda bulunan müslüman kardeslerimizi de en kisa zamanda kurtarsin Rabbim.(amin)

Iftar sofralarinin bastaci acilisi olan ister sicak ister sogukta yenebilen yogurt corbasiyla acmak istiyorum corbalar 1 Fazla söze gerek duymuyorum ve herkese tavsiye ediyorum,hayirli iftarlar diliyorum. corbalar 1

corbalar 10

Malzemeler:


  • Bir cay bardagi haslanmis buyday (asurelik)

  • Ortalama bir litre su,tuz siviyag ve kuru nane.

  • Bir kase süzme veya normal yogurt.

  • iki corba kasigi un,yarim limon.

  • Bir su bardagi kadar da pirinc (ben dünden kalan pilavi degerlendirdim) corbalar 4

Yapilisi.

Tencereye su konup kaynayan suyun icine haslanmis bugdaylar atilir.Diger yandanda terbiyesi yapilir yogurt,un cirpma teliyle iyice cirpilir limon eklenir corbaya dökmeden önce sicak su katilir ki yogurt kesilmesin diye. Kaynayan corbaya terbiyesi dökülür (burada eger pilavdan degilde normal pirinc katilcaksa ilk önce pirincler atilir,sonra digerleri sirayla gelir)!!! En son pilavdan kalan pirincler katilir ve koyu kivama gelene dek pisirilir.Alti kapatilip, siviyagda kuru nane yakilir (cazzz) sesi duyulan corba servise hazirdir. corbalar 1 Ilinan corbaya tuz en son konur. Afiyet olsun…



BENIM UYDURDUKLARIM CORBALAR RAMAZAN TARIFLERI


3 Yorumlar »






Oca26


Düzenle




Köfteli eriste corbasi.

tarafından karakazan

Söyle güzel ve doyurucu corba istemisti canim ve taze taze yayinlayayim dedim. Bu tarz corbalari cok severiz biz sevmeyen de yoktur sanirim,kücük kizim corba delisi her türlü corbayi sever ama bir tek tarhana corbasini yemez.Kücükken cok yedi ondan mi acep? corbalar 1 Büyük kiz zaten o dogustan secer herseyi ama agzinin tadi geldimi sevdigi seyler oldumu bayilir.Neyse;bizce cok sevilen bu corbayi herkese tavsiye ediyorum corbalar 4

corbalar 15

Malzemeler:


  • Köfte icin.

  • 200gr kadar kiyma(yagsiz)

  • Bir adet sogan,bir yumurta.

  • Karabiber,kimyon,tuz.

  • Corba icin:

  • Bir su bardag kadar eriste.

  • Yeterince su,tuz.

  • Bir kase yogurt.

  • Iki corba kasigi un.

Yapilisi:

Kiymanin icine sogan rendelenir yumurta kirilir ve baharatlar katilir iyice yogurulur eger civik olursa az miktarda un ilave edin.Biraz dinlendikten sonra findik büyüklügünde köfteler yapin.Tencereye su konur ve kaynayan suyun icine eristeler atilir 5 dakika sonra da köfteler atilir.Diger yandan terbiyesi hazirlanir yogurt ve un iyice cirpilir yogurda az sicak su konur ki;dökünce kesilmesin diye.Kaynayan corbaya yogurt yavas,yavas karistirilarak eklenir,orta ateste pisirirlir.Üzerine biraz siviyag ve kirmizi tozbiber yakilir servis edildikten sonra üzerine dökülür. Afiyet olsun…



BENIM UYDURDUKLARIM CORBALAR


4 Yorumlar »






Kas9


Düzenle




Yogurtlu kavurma corbasi.

tarafından karakazan

corbalar 16

Bütün Müslüman aleminin kurban bayramini kutlar hayirlara vesile olmasini dilerim,her ne kadar bayramin son gününe denk gelse de dileklerim ilk gününden de gecerliydi. corbalar 1 Türkü herne kadar ” bayram gelmis neyime?” diye dediyse de gurbette(!) de bayramlar güzel geciyor bence.Ilk geldigim dönemler de daha cok söylerdim bu türküyü corbalar 18 Ne yapalim bize de GURBET düsmüs Elhamdülillah! Eee,bayram kurban olunca cogu blogta kavurma veya haslama tarifi cogunluktaydi,bende degisiklik olsun diye kavurmali corba tarifi vereyim dedim… corbalar 1

MALZEMELER:


  • 250 gr haslanmis et,

  • Bes su bardagi su-yari yariya et suyu.

  • Bir su bardagi yogurt.

  • Bir yumurtanin sarisi (istege göre)

  • Iki corba kasigi un.

  • Tuz,üzerine siviyag,kirmizi biber ve nane.

Yapilisi.

Un yumurta sarisi ve yogurdu cirpma teliyle iyice cirpin,suyu tencereye koyup kaynamaya birakin.Kaynayan suyun icinden cirpilan terbiyenin icine koyun ki yogurt kesilmesin,yavas yavas kaynayan corbaya ekleyin.15 dakika kaynadiktan sonra etleri icine atin ve bir tasim kaynatin,ilk sicakligi ciktiktan sonra tuzunu atin.Üzerine yagda,kirmizibiber ve nane yakin ister serviste tabaklarin üzerine dökün,isterseniz tencerenin icine “cazzz” diye dökün.Karar sizin. corbalar 1 Afiyet olsun…



BENIM UYDURDUKLARIM CORBALAR


6 Yorumlar »






Ağu2


Düzenle




Bugdayli pazili ilik corba.

tarafından karakazan

corbalar 21

Herkese hayirli Ramazanlar diliyorum Allah kabul etsin Oruclarimizi,dualarimizi.Dün ilk günüydü iftariniz nasil gecti? ben mide tramvasi geciriyordum neredeyse cünkü o kadar cok yemek yemedim ama insan susuzluga dayanamiyor ve aksam olunca sadece su ictim.Allah kimseyi aclikla susuzlukla terbiye etmesin.( amin) Bu ramazan yayinlarim cogunlukla corbalar üzerine gelecek ilk tarifim de corba tarifi.Bahcede kendiliginden cikan bir kök pazidan yaptigim corba gercekten cok lezzetli ve doyurucu yanina salata olsun bir de bol su yeter corbalar 4 Tarif ostalarin ustasi Oktay ustadan herkese tavsiyemdir ve aynen aktariyorum tarifi.

MalzeMALZEMELER:


















  • 1 Demet Pazıs

    1 Su B. Buğday

    1 Kase Süzme Yoğurt

    1 Su B. Et Suyu

    Tuz

    Su



    Hazırlanışı


    Buğdayı sıcak su ile yıkayıp bir tencerenin içine aldıktan sonra sıcak su ile haşlıyoruz. Pazıları ince bir şekilde doğrayıp buğdaylara ekliyoruz. Pazı ve buğdaylar pişerken et suyunuda ilave ediyoruz.Tuz ve kıvamına göre suyunu koyarak pişirmeye bırakıyoruz. Süzme yoğurdu bir kasenin içine döküp çırpma teli ile çırıyoruz. Çorbanın biraz suyundan döküp karıştırıyoruz. Yoğurdu ılık hale getiriyoruz öncelikle (yoğurdun kesmemesi için).

    Tencereden kepçe ile çorbayı yoğurdun içine yavaş yavaş dökerek karıştırmaya devam ediyoruz. Tüm çorbayı yoğurdun içine döküp karıştırdıktan sonra servis kabına çorbamızı alıyoruz. Üzerine erimiş tereyağı döküyoruz.






BENIM UYDURDUKLARIM CORBALAR RAMAZAN TARIFLERI


7 Yorumlar »






May25


Düzenle




Brokolili yayla corbasi.

tarafından karakazan

Hergün okuldan eve gelince “anne bana corba yaparmisin” diyen kücük kizim icin yaptigim corbalardan biri.Yayla corbasini seven büyük kizim da severek yedi,biri corba digeri pilavi cok sever ben de hem pilav hem de corbadan olusan yayla corbasi yaptim icine brokoliyi attim mi al sana degisik bir lezzet cikti ortaya corbalar 5 Üzerine de bol limon s1kacaksin ohh,oh ELHAMDULILLAH… corbalar 1 Agzimi toparlayip tarife geceyim ben corbalar 4 aslinda hepsi göz karari ben ana malzemeleri vereyim…

corbalar 26

Malzemeler:


  • Brokoli.

  • Pirinc,kurunane bir tutam.

  • Yogurt,un ve bir yumurta sarisi(terbiyesi icin)

  • Su,tuz,(üzerine tereyag ve kirmizi toz biber.)

Yapilisi:

Brokoli üzerine sicak su dökülüp bekletilir (haslamayin) sicak su tencereye konur yikanmis pirincler kaynayan suya atilir.Bir yandan yogurt un ve yumurta sarisi karisim iyice cirpilir,kaynayan corba suyundan alinip terbiye ilitilir ve yavas,yavas eklenir.Terbiyeyle de birlikte kaynayan pirincler pisince en son brokoli ve nanesi atilir ve bir tasim daha kaynatilir ve ocak kapanir.Tavada tereyag eritilir ve kizinca biberi atilir,corbanin icine cazzz,diyecek sekilde yagi eklenir.Ben süslemek icin servis tabagina alinca yagini ekledim.Ilk sicakligi cikinca da tuzu eklenir.Afiyet olsun…



CORBALAR


18 Yorumlar »






May8


Düzenle




Lebeniye.

tarafından karakazan

Insan her tarifi kendi uyduramaz ki benim gibi mesela corbalar 1 yaparken yanlis yaparsam olazsa diye tedirgin olurum hep o yüzden arada da olsa diger bloglardan denemeler yaparim herkes gibi.Bu tarif te herkesce bilinen ve lezzeti kesinlikle tartismasiz bir corba,güzel vatanimin her yöre mutfagi mükemmel.Allah biz kullarina sayilamiyacak nimeti vermis ve kullarina da bu nimetleri en lezzetli sekilde pisirmek icin akil bahsetmis ELHAMDÜLLiLLAH, bizlere de sükür etmek düser Rabbim sükr eden kullarindan etsin cümlemizi. Bakalim tarifte neler var corbalar 1

corbalar 29

Malzemeler:


  1. 1 kase yoğurt (350- 400 gr.)

  2. Bir bardak pirinç

  3. Bir bardak haşlanmış nohut

  4. Sıvıyağ veya tereyağı

  5. Nane, tuz

  6. 1 kasik un,bir yumurta sarisi.

  7. Bicak kiymasi(ben ufak dogranmis kusbasi kullandim)

YAPILIŞI:


  1. Pirinç bol suda haslanir ve yari pisince nohudu ilave edilip iyice dağılana kadar pisirilir.

  2. Et önceden haslanir ve terbiyesini eklemeden önce katilir.

  3. Yoğurt ve yumurta sarisi unla çırpılıp kaynar durumdaki pirincin suyu devamlı karıştırılarak yavaş yavaş yoğurda eklenir ve yoğurdun iyice ılıması sağlanır.

  4. Ilıyan yoğurt, yine sürekli karıştırılarak ateşin üzerindeki tencereye yavaş yavaş dökülür.

  5. Çorba kaynayana kadar karıştırmaya hiç ara verilmez ve ilk fokurdamayla ateşten alınıp bir süre daha karıştırlır.

  6. Nane kavrulup çorbanın üzerine dökülür ve tuz atılır.




CORBALAR YÖRESEL YEMEKLER


19 Yorumlar »






Şub28


Düzenle




Kremali mantar corbasi.

tarafından karakazan

Son zamanlarda yayinladigim postlara baktimda söyle güzel bir corba tarifi yayinlamamisim:) Hep denemek istedigim “ya güzel olmazsa” dedigim corbayi sonunda denedim sonuc gercekten nefisti.Mantar corbasini genelde hazirini yapardim ve izinden gelirken o kadar cok hazir corbalik getirmisim ki inanin nerdeyse marketi tasimisim,bize evcek bikkinlik geldi ve hazir corba almamaya nerdeyse yeminli olacaktim:) Arkadasimla telefonda konusurken mantar corbasi yaptigini ve cok lezzetli oldugunu anlatti,ben dururmuyum hemen mantar alinip yapildi.Böyle anlatirken de utaniyorum,yemek konusunda ne kadar özentili ve el cabukluguyla yapip nefsimizi körküyoruz.Allah ibadette acele ve takvali olan kullarindan etsin bizleri.Corbanin tarifini merak edenler hemen geliyor ve herkese tavsiyemdir…

corbalar 30

Malzemeler:


  • 250 gr taze mantar.

  • Bir ufak bas kuru sogan.

  • 3 corba kasigi un.

  • Bir su bardagi edecek kadar cig krema ve süt karisimi.

  • Siviyag,tuz, su,bir tatli kasigi Ülker lezzet tuzu.

Yapilisi.

Sogan mümkün oldugu kadar ufak dogranir,mantarlar yikanip kagit havluyla siyi alindiktan sonra piyazlik dogranir.Tencereye siviyag isindiktan sonra soganlar kavrulur,kavrulan soganlarin icine mantarlar atilir suyunu salip cekene kadar mantarlarda kavrulur ve üc corba kasigi un eklenerek biraz unda kavrulur.3 su bardagi soguk su eklenir cirpma teliyle kaynayana kadar karistirilir ki un topak olmasin.Indirmeye yakin kremasi konur iyice karistirdiktan sonra bir tasim daha kaynatin enson lezzet tuzunu altin eger tuzsuz olursa ilave edin.Afiyet olsun…



BENIM UYDURDUKLARIM CORBALAR


9 Yorumlar »






Ağu18


Düzenle




Ezogelin corba.

tarafından karakazan

Her sofranin bas tacidir corba,mesela ben iftar sofrasina corbasiz oturmam:) herkes te böyledir sanirim:) Herkesin bildigi bir corbayla basliyorum bende Ramazan tariflerime, yani oruclu oldugmuz icin tariflerin ismi de öyle oluyor.Herkesin tenceresinde farkli kaynar ezogelin corba aynidir ama pisirme ve lezzet farklidir,birkac bloga göz attim da onun icin diyorum:) Neyse ben en iyisi geceyim tarife,yemeklerimi yaptim ve gectim sayfamin basina bir an önce yazip gidecegim corbalar 1

corbalar 32

Malzemeler:


  • Yarim bardak kirmizi mercimek.

  • Yarim bardak olacak sekilde pirinc ve bulgur(ikisi yarim bardak olsun)

  • Bir bas kuru sogan.

  • Bir’er kasik domates ve biber salcasi.

  • Siviyag,tuz,karabiber ve nane.

Yapilisi:

Mercimek pirinc ve bulgur iyice yikanir,tencereye yag konur ince,ince dogranan soganlar kavrulur salcasi da eklendikten sonra soguk su dökülür.Ardindan tahillar eklenir tuz ve baharatlar eklenir, düdüklü tencerede pisirilir. Limonla ve üzerine naneyle servis yapilir.Afiyet olsun…



CORBALAR


4 Yorumlar »






Nis3


Düzenle




Yayla corbasi

tarafından karakazan

Eger evde yogurdunuz hafif eksidiyse yogurdu kurtarmanin caresi bu corbayi yapmak:) Bizim evde herkes cok sever tadi hafif mayhos ve besleyici olan yayla corbasini.Hafta sonunda ev halkinin tatilde oldugu günlerde tavsiye ederim herkese:)

corbalar 33

Malzemeler.


  • 5 su bardagi su (genelde hazir corbalarin arkasinda öyle yazar):)

  • Bir cay bardagi pirinc.

  • Bir su bardagi yogurt ve iki corba kasigi un.

  • Iki üc corba kasigi siviyag,kuru nane ve tuz.

Yapilisi:

Su tencereye konur ve kaynayinca yikanmis pirincler atilir,diger taraftan terbiyesi hazirlanir yogurtun icine un konur ve cok az soguk su ilave edilip cirpma teliyle iyice ezilir.Kaynayan corba suyundan kepceyle terbiyenin icine sicak su alinir böylece yogurt ilinmis olur,yavas,yavas corbaya terbiye eklenir.Pisinceye kadar kaynatilir, siviyag kizdirilir ve kurunane yagda yakilir corbanin üzerine dökülür.Corba ilininca tuzu eklenir.Afiyet olsun…



CORBALAR


6 Yorumlar »






Ara15


Düzenle




Sebzeli,makarnali,kremali,kis corbasi.

tarafından karakazan

Kisin uzunlugu gibi corbanin ismide uzun oldu:) lezzeti de kis kadar uzun oldugundan anlat,anlat bitmez yani,cok güzel bir corba oldu benim icin.Ilk olarak yaptim bu kadar güzel olacagini bilemedim yoksa hic bu kadar beklermiydim.Kerevize olan düsmanligim biraz yumusamiz oldu,hic sevmezdim kerevizi hele cigere olan faydasini bildikten sonra daha bir yakinlastim:)Velhasil cok lezzetli bir kis corbasi oldu bizim cekirdek aile icin,deneyin pisman olmayacaksiniz:)

corbalar 34

Malzemeler:


  • Bir tane havuc.

  • Bir tene pirasa.

  • Ceyrek kereviz.

  • Iki üc dal maydanoz,yine iki üc dal taze kereviz sapi.

  • Üc corba kasigi un,tuz.

  • Bir cay bardagi creme fraiche (cig krema da olabilir)

  • Bir su bardagi makarna.(her hangi sekil olur)

Yapilisi:

Bütün sebzeler yikanir ve kücük kücük dograyin 5 bardak suyla birlikte makarnalari da ilave edip tuzunu koyun düdüklü tencerede en cok 10 dakika pisirin(eger ocaginiz elektirikliyse süreyi daha az tutun) kapagini acip kaynatmaya devam edin,unu su yardimiyla cirpin corbanin icine ilave edin.Ocagi kapatip corbanin ilk sicakligi ciktiktan sonra kremayi ilave edin. Eviniz ve corbaniz sicak olsun,afiyet olsun:)))



CORBALAR


7 Yorumlar »






Ara6


Düzenle




Kelle paca corbasi

tarafından karakazan

Ben daha dün yayinlasim gibi geliyor baklavayi aradan koskoca bir hafta gecmis,günler nesilda cabuk geciyor tam ahir zamani yasiyoruz.Neyse kurbanlar kesildi simdi sirada sirayla yayinlanacak tariflere geldi:) Kurbanin kellesinden tutunda pacasina kadar yeniliyor hic bir zerresi ziyan olmuyor,Allah herkesin kurbanin kabul eylesin insAllah.Önceden annem yapardi bayramdan bayrama o da yeterdi zaten her zaman aranacak bir corba degil benim icin öyle her zaman sevenler icin birsey diyemem.Aradan 12 yil kadar zaman gecince inanin o kadar cok özlemisim ki 3 tabak birden yedim (hööhh) diyebilirsiniz:) Benim adami az cok taniyorsunuz nane molladir kendisi kizlar desen malum bir var hic yok:) ee tabii ki hepsi bana kaldi o kadar yaptim kac yildan sonra kavusmusumda ziyan edermiyim? Ama tekrar bir o kadar yil daha beklerim herhalde yenisini yapmak icin iyice doydum yani:):) Bir bakalim tarifine…

corbalar 35

Malzemeler:


  • Ben direk yapilisina geceyim:)

Hasladiginiz kelleden et olan bölgelerden etleri didikleyin ben sadece etlerini koyabildim,(annem dilini ve beynini de koyardi ama kiramadigim icin cikaramadim dilini hic koymam zaten) neyse haslanmis olan et suyuna biraz daha su katip kaynatin.Diger yandan terbiyesi icin yogurt ve unu iyice cirpin corbaya dökeceginz zaman sicak su koyun kesilmesin.Terbiyeyi döktünten sonra iki dis sarimsagi rendeleyin yarim cay bardagi sirkenin icine,pisen corbanin icine en son etleri ve sirkeli sosu dökün ocagin altini kapatin.( corba ilininca ben icine lezzet tuzu da kattim)Harika bir corba oluyor.Afiyet olsun.



CORBALAR


2 Yorumlar »






Eki13


Düzenle




Bugdayli Köfteli corba

tarafından karakazan

Günler su akip geciyor ben halaa yerimde sayiyorum vallahi:)Neyse;artik böyle olmaz diliyorum madem böyle bir hobim var herseyin de bir usulü var bende ona uymaya karar verdim:)Oyun bile kuralina göre oynanir degil mi? deyip lafi tatliya bagliycam ama tatli degil tadi cok nefis olan bu corbayi sunuyorum nacizane sizlere:),buyurun tarifi…

corbalar 36

Malzemeler:


  • 200 gr kiyma.

  • Bir adet kuru sogan.

  • Tuz,karabiber ve yeterince su.(istege göre bir bardak et suyu da konur.)

  • Bir bardak asürelik bugday (yarma)

  • Siviya,toz kirmizi biber,nane.

  • Bir kase yogurt,iki yemek kasigi un.(terbiyesi icin)

Yapilisi:

Sogan rendelenir karabiber ve tuz kiymaya eklenir,iyice yogurulur,kücük kücük köfteler avucunun orta yerinde yuvarlanir..Yarma önceden pisirilir.Tencereye su konur iyice kaynamaya baslayinca köfteler birer,birer icine salinir.Diger yandan da terbiyesi hazirlanir,kasenin icine un ve yogurt soguk su yardimiyla iyice cirpilir.Köfteler pismeye baslayinca yogurtlu terbiyeyi ilave etmeden önce kaynayan sudan yogurtun icine sicak su alinir,birden dökülürse yogurt kesilir,yavas yavas terbiyesi dökülür ve kaynatmaya devam edilir.En son bugday eklenir bir tasim kaynattiktan sonra ocagin alti kapatilir.Tavada siviyag kizdirilir toz kirmizi biber ve nane atilir cok yakmadan corbanin icine (cazzzzz diye ses cikmasi lazim) dökülür.:) Afiyet olsun…



CORBALAR


2 Yorumlar »






Eyl8


Düzenle




tavuk suyu corba

tarafından karakazan

Her sofranin besmelesi gibidir corba o olmazsa olmaz,akliniza gelecek her cesidi makbuldür.Benimde uzun zamandir yapmadigim ve damak tadimin istedigi bu corbayi yaptim.Zaman,zaman hazir alsamda kendi yaptigina benzemiyor illa ki kadin eli degecek bir yemege,degil mi ya?:)Iste kadin eli degmis bir corba tarifi…

corbalar 37

Malzemeler:


  • Tavuk gögsü.

  • Tel sehriye.

  • Iki yemek kasigi un.

  • Yeterince su,tuz.

  • Siviyag ve toz kirmizi biber.

Yapilisi:

Tavuk gögsü haslanip soguduktan sonra ufak parcalara bölünür.Ayri bir tencereye tavugun suyuna biraz daha su ilave edilip kaynamaya birakilir,kaynayan suyun icine önce iki kasik un soguk suda eritilip yavas,yavas kaynayan suya ilave edilir.Sonra sehriyeler ve bölünmüs tavuklar konur pisirilir.Servise yakin yag kizdirilir icine toz kirmizi biber yakilir(fazla yakmayin tadi kacar yaninca).Iki dis sarimsak ve yarim cay bardagi sirkeyi karisitirip sos yapin cok yakisiyor bu corbaya.Afiyet olsun…



CORBALAR


2 Yorumlar »






Kas9


Düzenle




SEHRIYELI KIS CORBASI.

tarafından karakazan

Soguk kis günlerinde en cok aranan corbadir, burada havalarcok soguk ve kis iyice hissettiriyor kendini.Bende cocuklar okuldan gelince yaptim ve sicacik yediler,Allah olmayanlara da versin…

Az yagda unu hafif kavurdum sonra salcasini ilave ettim,suyunu ekledikten sonra kaynamaya baslayan suyun icine sehriyeleri ekledim.Icine sebzeli cesni kattim pisene kadar kaynattim.

corbalar 38


  • Halaa süren zulüm devam ediyor,bizler de yardimlarimizi yapalim.Az da olsa yardimlasirsak belki sicacik bir corbada bizimde tuzumuz bulunur.Dünya da en cok yardimlasan Ülke bizim Ülkemizmis ve biz Türk milleti en cok yardimlasan milletmis,gecen tv de duydum ve cok sevindim buna.Herkes tarafindan biliniyor ama ben nacizane yine de vereyim dedim linklerini,ugrarsaniz bilgi alabilirsiniz arkadaslar..



  • 56. Namazı kılın; zekâtı verin; Peygamber’e itaat edin ki merhamet göresiniz.

  • 57. İnkâr edenlerin, yeryüzünde (Allah’ı) âciz bırakacaklarını sanmayasın! Onların varacağı yer cehennemdir. Ne kötü varış yeri!

  • NUR SURESİ

KIMSE YO MU?

IHH YARDIM VAKFI



CORBALAR


7 Yorumlar »






Eyl12


Düzenle




ANTEP USULÜ YOGURTLU MAKARNA YEMEGI.VE SOBE:))

tarafından karakazan

Ramazan geldiginden beri sayfamla pek ilgilenemez oldum,iftari yaptiktan sonra koltugun üzerinde yigilip kaliyorum kaldirabilene ask olsun:)Gün icinde cok yoruluyorum diyeceksiniz ki “ne yapiyorsun?” aslina bakarsaniz hic birsey yapmiyorum elle tutulur,cocuklarin birini okula birini krese götürüp getirmek bir saatimi aliyor.Ev isiydi cocuklar derken,bende hal mecal kalmiyor.Haa birde bulasik makinam bozuldu tamamdir artik benim isim bitmistir yani:))

Orucluyken hic is yapasim yok birde elde mulasik yikama derdi cikti ortaya,amaannn saglik olsun bozulan makina olsun degilmi? benim sagligim yerinde cok sükür.Bu aksam yogurtlu makarna yemegi yaptim,enfes birsey oldu.Resimden de anlayacaginiz üzere o kadar cok acikmisim ki tabaktan yemek cikacak gibi duruyor,ayiptir sülemesi gözüm doymaz benim birazcikin:)) Benden bu kadar en iyisimi ben tarife geceyim arkadaslar,yemegin bütün haklari

FULYA’ YA aittir kendisine cok tesekkur ediyorum. Birde FERZAN arkadasim beni sobelemis onun cevaplarini acizane vermeye calisacagim ins.:))

corbalar 39

MALZEMELER:


  • 1 paket makarna bende düdük makarna vardi ondan yaptim.(yüksük tercih)

  • 1 su bardağı haşlanmış nohut

  • 250 gr yoğurt

  • 2 diş sarımsak

  • Nane sadeyağ (üzeri icin)

YAPILIŞI:


  • Makarna bol tuzlu suda haşlanırken Ayrı bir kapta yoğurt, tuz ve dövülmüş sarımsak çırpılırve hafif kaynatılmadan pişirilir, kaynayan makarnanın suyundan koyulup çırpılır. Pişen sulu makarnanın üzerine boca edilir ve kaynatılır.Haşlanmış nohutta ilave edilir. Ayrı bir tavada sade yağ ve nane yakılır ve üzerine dökülür. İster sıcak,ister soğuk servis edilir. AFIYET OLSUN:))

SORU (1) Blog yazmaya ne zaman basladin?

CEVAP: 15 Ocak sali günü baslamisim, arsive de öyle diyor.

SORU (2) Blog yazisi konularinin belli bir cizgide olmasina özen gösteriyormusun?

CEVAP(2) Aslinda belli bir cizgisi yok bazen cizgi yamulabiliyor (derrrmisim)Degisik tariflerle birlikte güzel yazi eklemek cok hosuma gidiyor.

SORU(3) Blog yazmayi ne kadar sürdüreceksin?

CEVAP(3) Simdilik birakmayi hic düsünmüyorum,ilerki zamanlar da Rabbim ne gösterir bilemem ama simdilik buradayim yani:)

SORU(4) Blog yazmak senin için eğlenceli bir uğraşken şimdi artan bekleyiş yüzünden zorunlu bir hal almaya başladımı?

CEVAP(4) Benim icin eglenceli güzel faydali oluyor,yeni arkadasliklar ve yeni dostlar ediniyorum.Yüzünü görmedigim insanlardan bana gelen güzel yorumlar beni hep mutlu ediyor,zorunlulugu yok benim icin.

SORU(5):Blog yazmak için gün içinde bazı şeylerden feragat ediyormusun?

CEVAP(5)Son günlerde sadece uykumdan feragat ediyorum.



CORBALAR


10 Yorumlar »






Tem21


Düzenle




Alaca corba

tarafından karakazan


  • Daha önce de denemis olup ve cok begendigim corbalar da biridir alaca corba.Arkadasim hastaneye yattiginda götürmüstüm,icinde bol tahil oldugundan hem doyurucu hem de besleyici cabucak toparlanir diye düsündüm:)

    Tarif tabii ki Antepli bloglardan aldim, degisik bölgelerin tadlarini denmek cok hosuma gider.Arkadasim lavantin’e cok tesekkur ediyorum,onunda eline saglik ve iste tarifi:)

corbalar 40

MALZEMELER:


  • 1/2 bardak dövme (yarma)

  • 1/2 bardak kabuklu kırmızı mercimek veya yeşil mercimek

    1/2 bardak nohut

  • 2 kaşık tarhın

  • 1 kaşık salça

  • 1 büyük soğan

  • Zeytinyağ ve sıvıyağ karışımı

  • Tuz, karabiber

  • 1 kuru dolmalık biber

  • 1 çay kaşığı limon tuzu veya limon suyu

YAPILIŞI:


  • Geceden ıslatılan nohut, doğranmış kuru biber ve dövme 5-6 bardak su ilavesiyle pişmeğe bırakılır.

    Mercimek ayrı bir tencerede pişirilip, biraz yumuşayınca pişmiş olan diğer malzemeye katılır.

    Soğan yağda kavrulup salça eklenir ve çorba tenceresine ilave edilip tarhın konur.

    Bütün malzeme iyice yumuşayana kadar pişirilir.

    Ocaktan alınıp limon tuzu, tuz ve karabiber konur.AFIYET OLSUN:)




CORBALAR


15 Yorumlar »






Mar26


Düzenle




Ugmac Corbasi #CORBA YE ETKINLIK 32

tarafından karakazan

Bu ayki etkinlik corba olunca bende annemin önceden beri hep yaptigi ugmac corbasini yaptim.Isminde belki bir tuhaflik olabilir biz öyle diyoruz,belki baska isimle bilenler vardir.Etkinlik sahibesi sevgili http://lamamutfakta.blogspot.com/ Lama’ya etkinlikte kolayliklar diliyor ve anneligini kutluyorum.Insallah gec kalmamisimdir ve tarife geciyorum.:)

corbalar 41


MALZEMELER:


  • Bir su bardagi un.

  • Yarim su bardagi su.

  • Bes su bardagi su.

  • Tuz,yesil nane ve bir kasik tereyag,siviyag.

YAPILISI:

Un genis bir kaba konur su yavas yavas ilave edilir,iki el arasinda ovalanir misketten kücük parcalar elde edilir.Kaynayan suya yavasca hamurlar eklenir,bir avuc kadar hamur ayrilir.Un kokusu gidene kadar kaynatilir.Ayirdiginiz hamur yagda kizartilir ve corbaya dökülür,nane yikanir ve dogranir corbaya ilave edilir.Nefis bir corba oluyor herkese tavsiye ediyorum.AFIYET OLSUN:



CORBALAR


1 Yorum »






Mar2


Düzenle




Yayla Corbasi

tarafından karakazan

Bizim ailece sevdigimiz bir corbadir türüdür,eminim sevmeyen yoktur herkes sever bence.Cocuklar icin de besleyicidir ayrica,ufak cocugu olanlar yapabilirler bu corbayi.Benim kizimin biri daha yeni yemege basladi gerci,yemek yeme preblemi vardi istahsizdi,simdi de doyuramiyorum inanin:)Her kese tavsiye ediyorum bu kolay ve besleyici corbayi,ilgililere duyurulur.:))

corbalar 42


MALZEMER:


  • Bir su bardagi pirinc.

  • Yeterince su,tuz.

  • Bir su bardagi yogurt ve iki corba kasigi un.

  • Yakmak icin siviyag ve kuru nane.

YAPILISI:

Bir tencereye su konur ve kaynayinca yikadiginiz piricler icine salinir.Pismeye donunceye kadar pisirilir.Bir yandanda tebiyesi hazirlanir,yogurdun icine un konur ve iyice cirpilir.Kaynayan corbanin suyundan iki veya üc kasik sicak su terbiyoenin icine konur yogurt isinsin diye,sonra kesilir.Isteyen terbiyenin icine bir yumurta sarisi koyabilir ben koymadim.Terbiyesi yavas,yavas eklenir ve kivam alincaya kadar kaynatilir eger koyulursa su ilave edilir.Pistikten sonra kenara alinir,tavada siviyag kizdirilir nane ve kirmizi biber atilir.Ister direk tencereye veya servis yaptiginiz da tabaklara yag gezdirilir.Yaninda limonu unutmayin.AFIYET OLSUN::)))



CORBALAR


2 Yorumlar »






Oca18


Düzenle




Mercimek Corbasi

tarafından karakazan

Insanin basina neler gelir bilinmiyor,dün sabah kayinvalidem telefon etti esime;hemen gel ben düstüm kolum aciyor,diye.Esimde gitti doktora götürmüs,doktor “ben birsey yapamam kirilmis”demis.Hic gorunmezden kaza,asagiya posta kutusuna bakmaya gitmis ve düsmüs elinin uzerine.Bugun ameliyat oldu,bende yarin ziyarete gidicem ona corba yaptim.Anliyacaginiz hasta corbasi yani.Allah daha beterinden korusun,

corbalar 43

MALZEMELER:


  • Bir su bardagi mercimek.

  • Bir adet orta boy patates.

  • Üc renkli biber (paprika)

  • Bir tane kuru sogan.

  • Siviyag ve salca.

YAPILISI:

Patates sogan ve biberler dogranir,mercimek ekleyip bir tencerede yumusayana kadar haslanir.Mikserden gecirilir,ayri bir tencereye siviyag konur salcasini kavurup mikserden gecirdiginiz karisim tencereye konur ve kaynatilir.Servis yapilir istege gore uzerine kuru nane serpilir, limonsuz olmaz tabii…Afiyet olsun.



CORBALAR


2 Yorumlar »





 


No comments:

Post a Comment