Monday, August 19, 2013

bulgurlu mercimek çorbası


bulgurlu mercimek corbasi 1

Bu çorba için sevgili hünerli bayanlara teşekkür ediyorum şöyle ki imdadıma yetişti akşam ne yapsam derken bana fikir verdi düşünüyordum ne pişirsem diye aslında pek te fikrim yoktu ama sitede bu çorbayı görünce oh tamamdır dedim bende yapmalıyım hem pratik hem lezzetli:)

bu aralar bende gebelik şekeri çıktığı için hamileliğimin 25 haftasından sonra diyet ile besleniyorum ve çoğu zaman mutsuz geziyorum çünkü tatlı yemeden duramazdım şu anda herşey yasak ne yapalım güzel bir güzellik için katlanıyorum çok başka bir duyguymuş heyecanla bebeğimi bekliyorum

çorba tarifime gelince bakalım yapılışına

malzemeler

*1 su bardağı kırmızı mercimek

*2 yemek kaşığı bulgur

*1 yemek kaşığı salça

*7 bardak su

*2 tatlı kaşığı tuz

*2 tatlı kaşığı kimyon

*1 tatlı kaşığı pulbiber

*1 tatlı kaşığı nane

*1 çay bardağı sıvıyağ(ayçiçek yağı kullandım)

yapılışı

*mercimek güzelce yıkanır düdüklü tencereye alınır.

*bulgur,suda eritilmiş salça,tuz, su eklenip düdüklünün kapağı kapatılır ve ilk kaynamadan sonra düdük indirilip kısık ateşte 10 dakika kadar pişirilir.

*sos tavasında kızdırılan yağda kimyon pulbiber nane eklenip karıştırılır.

*yağlı karışım çorbaya eklenip bir güzel karıştırılır.

*blendırdan geçirmiyoruz afiyet olsun...
fikir için teşekkürler mügecim:)


No comments:

Post a Comment