Monday, August 5, 2013

Brokoli Çorbası ve Fırında Beşamel Soslu Brokoli


Bugün biraz yemek tarifi blogu gibi olacağız sevgili blogumla birlikte, zira uzun zamandır yapıp yapıp çekiyorum bir türlü eklemeye fırsat bulamadım, cep telefonunun hafızasını zorlamaya başladı yemek fotoğrafları, bugün kendilerini bloga eklemek suretiyle cep telefonumu rahata erdirmeye karar verdim;

Brokoli Çorbası 


brokoli corbasi ve firinda besamel soslu brokoli 1
400 gr Brokoli

1 Ad. Havuç

2 Ad. Patates

1 Ad. Kurusoğan

1/2 Pk. Krema

7 S B. Su

4 Y.K. Zeytinyağı



- Brokoli, patates ve havucu haşlayın.

- Bir tencerede yemeklik kıyılmış soğanları zeytinyağında kavurun.

- Sebzeler haşlandığında blendardan geçirip soğanları ekleyin. (ben soğanlarla birlikte blendar yapıyorum bizimkiler öteki türlü yemiyor)

- Kremayı ekleyerek karıştırın.

- Beş dakika daha kaynattıktan sonra servis yapın.

Beşamel Soslu Brokoli





brokoli corbasi ve firinda besamel soslu brokoli 2
Brokoli

Kaşar peyniri

Beşamel Sos




Beşamel Sos için;

1 YK Sıvıyağ

2 YK Un

2,5 SB Süt

Tuz. Karabiber.




- Brokolileri temizleyip haşlayın.

- Bir sos tenceresinde yağı ve unu kavurun, karabiber ve tuzunu ekleyin, sütü yavaş yavaş ekleyerek çırpın, krema kıvamına gelinceye kadar karıştırarak pişirin.

- Haşlanan brokolileri fazlaca ezmeden beşamel sosla karıştırın ve fırın kabına dökün.

- Üzerine kaşar peyniri rendeleyip kızarıncaya kadar fırınlayın.













No comments:

Post a Comment