Tuesday, August 20, 2013

Ana corbasi

ana corbasi 1






Allah Ne Verdiyse





  • ANASAYFA

  • HAKKIMDA

  • ILETISIM

  • Değmesin Yağlı Boya








  • ana corbasi 2


  • ana corbasi 3


  • ana corbasi 4


  • ana corbasi 5


  • ana corbasi 6








Ana corbasi



Gönderen Allah ne verdiyse On 21 Mart 2012 Çarşamba 0 yorum





ana corbasi 7
Anneye Özel

Anne gökte bir ışık, anne parlak bir yıldız

Anne yoklukta bir düş, ayda bir yaldız

Anne tutunulan bir dal, dertlerin garip çizgisi

Anne gözümdeki yaşların bir virane dizgisi

Anne güllerin bezemesi, gülden deste

Anne sözümde tutuklu, tarifsiz beste

Anne yanar yürek, can bitkin kafeste

Anne hasret bağırda, anne içimde aheste

Anne ızdırabın adresi mahzun yüzün

Anne baharda mazlum, hazanda güzün

Anne çilemde dolmuş ağlar gözün

Anne bahtımda yazılı merhamet sözün

Anne ayağı altında cennet dizilmiş

Anne yavruya hasret ekilmiş

Anne gül gözlerin gene üzülmüş

Anne hasretine dağlar çözülmüş

Anne gene üzdüler mı seni boynun bükük

Anne dur gökler ağlayacak halin çökük

Anne ümidimde bahtım yırtık sökük

Anne halinde öyle bir naz ki nazlar dökük

Anne kıymeti bilinmeyen ey kutsal güzel

Anne ey kalbin attığı sevgide özel

Anne saçlarımı okşayan şefkatten bir el

Anne versem ömrümü sana olur mu bedel

Anne zahmetim karnında başladı sana

Anne çocukken neler yaptım anlatır mısın bana

Anne nasıl veririm hakkını beni anlasana

Anne çöl misali susuzum özlemine kalbim nasıl kana

Anne kaç kere aç kaldın biz yiyelim diye

Anne kaç gününü sana zindan ettik

Anne uykunu aldık mı gözlerinden

Anne kaç gece sardın bizi sabahın ışığına

Anne biliyorum saysan bitmez zahmetin şefkatin

Anne gücüm yetmez satsam dünyayı olmaz bedelin

Anne alsam seni taşısam yüreğimde lime lime

Anne hakkın ödenmez tek kelime

Anne vursam prangaları gökkuşağına

Anne dağlar devirsem kucağına

Anne güller diksem ocağına

Anne altınlar dizsem bucağına

Anne yetmez sana yetmez

Anne sen rahmetsin

Anne sen özlemsin

Anne sen en güzelsin

Anne gözümde pınar

Anne içimde damar

Anne acılar yamar

Anne sen var ya bitmeyen dizgi

Anne çatlattın ahengi

Anne sildin güzeli rengi

Anne taçsız sultanım

Anne derdim dermanım

Anne cennet fermanım

Anne lalezar, anne güldeste

Anne en güzel şiir, en güzel beste

Anne kalbimde uhde

Anne dudaklarımda buse

Anne kulak ver bu sese

Anne bak yanan nefese

Anne kuşun çırpınıyor, sığmaz kafese

Anne, anne, gül yüzlüm anne

Anne, anne, canım anne

Kıyamadığım rahmetim anne

Sevgisi bambaşka, benim şefkat denizim anne

Yazan: Mustafa Çalışkan( Manisa) kendisine saygilarimi sunuyor duygularima kalem oldugu icin sükranlarimi gönderiyorum

esselamü aleyküm dostlarim.

icimde yanan yangina tercüman ararken ,benim telefon da anneme söylediklerim yetmez ,annemin sesi bana özlemi kesmez iken, bu siir duygularimin dili oldu..

yogun gecen özlemli günler yakiyor icimi .öyle süslü püslü yazamayacak kadar özlem doluyum :.(

insan annenin yaptigi yemeklerleri yapmakla  hasreti dindirebilirmisiniz dinmez .

annemin en güzel yaptigi corbadir bu corba, aslinda baksaniz cok yalin bilindik bir corba .

ama iste anne eli degince, tadi doyulmaz hic bir zaman benzeri bulunmaz

ben acizane yaptim bu corbayi. ama olmadi dostlar, annenin yaptigi gibi olmadi .

eminim siz cocuklariniza yapinca annemin yaptigi kadar lezzetli olur ....

özlemlerin vuslata ermesi dilegi ile tarifimi vereyim .adi terbiyeli pirinc corbasi olsada bendeki ismi ana corbasidir

malzeme

yarim tavuk

1 cay bardagi dolusu tepeleme pirinc

3 yumurta sarisi

1 limonun suyu

3 yemek kasigi tereyag

yarim bag maydanoz

tuz karabiber

yapilisi

tavugu yikayip üzerini gececek kadar su koyup düdüklüde haslayin.daha sonra tel süzgecten suyunu süzüp  etlerini biraz iri parcalar halinde didikleyin .süzdügünüz tavuk suyunu yaklasik 2 ,5 litreye tamamlayip ocaga koyup kaynatin. icersine tuz karabiber ve pirinci koyup pirincler yumsayincaya kadar pisirin en son didiklediginiz tavuk etlerini ekleyip bir on dakika daha pisirin .

diger tarafta bir kasede yumurta sarilarini limon suyu ile birlikte cirpin .pisen corbanizi ocaktan cekip hazirladiginiz yumurta limon karisimina, corbanizdan bir kepce ekleyip karistirin.bu karisimi daha sonra corbaniza geri ilave edip karistirin. tekrar ocaga koymayin

en son   bir tavada tereyagini hafif kahverenci oluncaya kadar kizdiripbiraz karabiber serpistrin  corbaniza ilave edin üzerine kiyilmis maydanoz ekleyip  biraz dinledirip servis yapin

afiyet olsun


ana corbasi 8



Tweet




Pin It








No comments:

Post a Comment