Monday, August 5, 2013

acılı ekşili çorba....


acili eksili corba 1

soya sos fazla tuzlu olduğu için önceden tuz ilave etmiyorum.......

geleneksel türk çorbalarını seviyorum

ama

değişik tatlarıda seviyorum

bunu şunun için yazdım

tv de yemek yarışması var ya

katılan yarışmacıların

büyük çoğunluğu kırmızı mercimek çorbası pişiriyor

arasıra değişik çorba deneyenler oluyor

onlarıda eleştirip

keşke bunun yerine kırmızı mercimek çorbası olsaydı diyorlar:))

mercimek çorbası sevmediğimden değil

lakin

dünya büyük bir yer biraz merak etmek gerek diye düşünüyorum

kendi kendime.....

malzemeler

- 100 gr dana eti

- 100 gr lahana

- 1 yemek kaşığı mısır nişastası

- 4 yaprak marul

- 1 adet yumurta

- 2 adet orta büyüklükte havuç

- 1 lt su

- 1-5 tatlı kaşığı pul biber(acı)

- 1 tatlı kaşığı zencefil

- 1/2 çay kaşığı karabiber

- 1 tatlı kaşığı bal

- 50 ml sosa sos

- 1 adet limon

- 1 dal taze soğan soğan

hazırlanması

- dana etini haşladım ince uzun doğradım

- lahana ve marulun sert kısımlarını ayırdım ince uzun doğradım

- havuçları ince uzun doğradım

- limonun suyunu sıktım

- nişastayı yarım çay bardağı su ile sulandırdım

- yumurtayı çırptım

- orta büyüklükte bir tencerede suyu kaynattım

- su kaynadıktan sonra lahana - marul - havuçları ilave ettim 2-3 dakika kaynattım

- haşlanmış etleri ilave ettim

- baharat ve sosları ilave ettim yaklaşık 5 dakika karıştırarak kaynattım

(kaynarken üstte biriken tortuyu kaşıkla aldım)

- kaynayan karışıma sulandırılmış nişastayı azar azar ekledim 2 dakika daha kaynattım

- çırpılmış yumurtayı aynı yönde gezdirerek ilave ettim - karıştırdım

- taze soğanın yeşil kısımlarını üstüne serpiştirerek servis ettim

No comments:

Post a Comment